tisdag 20 oktober 2009

Nu är julkortstillverkningen igång





Här är det första julkortet.

Jag ville göra ett kort med ljus på men hade ingen sådan die så då fick jag göra egna och det var jätte enkelt. Jag skar ut dem i önskad bredd och längd. Vid toppen försökte jag klippa till det som det såg som ljuset har brunnit ett tag och för att få det likna stearin använde jag Liquid Pearls White Opal. Som eldslåga använde jag en bladpunch, jag har en från EK Success som passade perfekt men jag klippte bort kvisten. Jag har använt den största fernpunchen till kvistar längst ner. Notpappret jag har är vitt men jag kopierade över det på kvistkartong. Jag har två sorters papper (ett tunt o en lite tjockare)och här jag använde den tunnare. God Jul stämpeln är från Inkido och embossad med clear på det röda pappret.

5 kommentarer:

Eva sa...

Vilket jättefint kort du har gjort. Verkligen välarbetat. snygga ljus du fick till.

Jag köpte dina stämplar i Gbg jag tar med dem i morgon när jag jobbar.

sussilull sa...

Smart där tjejen! Jättefint kort. Jag gillar när det är lite dovare färger och det har du ju i detta kort. Jättefint verkligen.

Mita sa...

Blev precis som jag tänkte då du beskrev det! Jättefint!

Anonym sa...

Jätte fint julkort och vilken fiffig ide, den måste jag också testa.
Kram Iréne

Z sa...

Du har så många fina kortidéer! Jag fattar inte hur du klarar av att ha så många idéer!!! :-)