söndag 15 augusti 2010

Älskade pappa...

-
-
En vecka har snart gått sedan det hände.
-
Det var min sista dag uppe i Lingbo tillsammans med mina föräldrar, jag skulle åka hem dagen därpå, tisdagen den 1o aug, efter att varit där i några veckor. Jag anade inte på månd. fm att denna dag skulle bli pappas sista dag i livet.
-
Allt var som vanligt, vi satt o åt och pratade vid köksbordet. På eftermiddan skulle mamma bort, jag skulle ha Ann-Sofie och tjejerna på fika, pappa var trött så han fikade tidigare och gick upp för att vila. När vi fikat en stund hörs en duns och jag förstod att ngt hade hänt och springer upp, han ligger på golvet men var inte kontaktbar.
Jag gjorde hjärt-lung räddning men hans liv gick inte att rädda.
-
Hoppas han mår bra där han är nu och slipper lida mer.
Att han blivit av med sina smärtor och alla sjukdomar som han haft i många år.
-
Älskar dig så mycket och saknar dig så enormt !
-

26 kommentarer:

Mita sa...

Jag med... stor kram från "Massa-Mita"

pojjo sa...

Åh, jag beklagar verkligen sorgen.
Kramar om


Stanna alla klockor, stäng av din telefon,
tysta hunden med ett ben där den gläfser i vrån,
täck över pianot och låt kistan bäras ut
till de sörjandes tårar och trummans förstämda salut.

Må flygplanens klagan betyga vår nöd
där de ristar sitt budskap i skyn: “Han är Död”,
klä duvorna i kräppkragar på städernas torg,
låt polisen bära svarta handskar av sorg.

Han var mitt norr, mitt söder, mitt väst och öst,
min arbetsvecka och min söndagströst,
min dag, min afton, mitt tal, min sång;
jag visste inte att kärleken skulle ta slut en gång.

Stjärnorna behövs inte; blås ut varenda en.
Montera ner molnen och ta isär solen sen,
sopa ren skogen och töm haven på deras innehåll;
ty från och med nu spelar ingenting mer någon roll.

W H Auden (eng. Funeral Blues)

Anna-Karin sa...

Så tråkigt, beklagar sorgen.
Kram Anna-Karin

Curlingmor sa...

Beklagar och tänker att det måste ändå kännas skönt att du var där fast det känns tungt. Ja han må nu slipa sin värk och sitter i himmelen och gungar på ett moln och har sitt vakande öga på dig.

Många kramar från mig

Susy sa...

Stor stor KRAM till dig!
Vi tänker på dig så mycket och saknar dig!
KRAM SUSY & OLIVER

Anonym sa...

Beklagar sorgen!

Lene sa...

hej vännen!
Känner med dig i denna svåra tid!
Livet vill inte alltid som vi vill och de vi älskar rycks ifrån oss!
Du måste ta den tid du behöver för att förstå och få ha din sorg!
Var rädd om dig vännen, tänker på dig!
Många varma kramar från Lene

MiaMaria sa...

Beklagar sorgen. *kram*

sussilull sa...

*Kramar om* och tänker på dej. Kram

korttina sa...

Hua! Beklagar verkligen... :-/

Monkeplonks samlade verk sa...

Beklagar verkligen din sorg. Vi står inför ngt liknande i vår familj fast det blir nog inte plötsligt tyvärr. Ta hand om dig. Kram

Anonym sa...

Beklagar sorgen och tänker på dig. Kramar från Helen

Olivia sa...

Hej Katarina, vad tragiskt! Jag beklagar din sorg och tänker på dig. Kramar, Olivia

Johanna sa...

Beklaga och skicka en jätte kram till dig.
KRAAAAAAAM!
Johanna

Carina sa...

Tänker på dig!
Kram Carina

Pysselpalatset sa...

Men vad sorgligt... Tänker på dig i denna svåra stund... vänligne jeanette

Anonym sa...

Men Katarina, jag är så ledsen för din skull. Det är alltid svårt att mista någon när och kär...

En stor kram till dig!
Tina

Anonym sa...

Beklagar sorgen vännen och ......... Stor kram Mandana

Hemmet Är Min Borg sa...

beklagar sorgen
stor kram på dig
Jeanette

Lilla Pyssel Inger sa...

Är så himla ledsen för din skuld jag beklagar verkligen sorgen min vän!!!
Tyvärr så är livet hårt och brutalt och mycket orättvist, sänder en massa massa med styrkekramar och tänker på dig i denna svåra tid!
Var rädd om dig och tänker massor massor på dig.
Massor med kramar från lilla vännen Inger

Terés sa...

Jag beklagar verkligen sorgen! Det är fruktansvärt jobbigt att förlora en förälder, oavsett omständighet eller tid i livet! Ta hand om dig och dina kära... Tänker på dig. Kram

Annica sa...

Ramlade in av en slump så jag känner dig inte. Men jag skickar dig alla mina varmaste kramar jag har. När min pappa lämnade mig aldeles för tidigt i livet, var kramar det som höll mig uppe.
Hoppas att du kan ta emot stödet från alla här i bloggen och att du känner alla våra kramar.
Ta hand om dig!
KRAM!
/Annica

Jenny sa...

Bamse kramar till dig Katarina. Tänker på dig.

Teamjes sa...

Katarina , beklagar sorgen så fruktansvärt tråkigt. Ta hand om dig Kram

Anonym sa...

Tankarna är hos dig.
Många kramar
Iréne

Sus sa...

Å nej...jag beklagar =( Jag minns honom inte, men bodde han i det gula (?) huset ni hade?