söndag 17 oktober 2010

DT - Utmaning

x
Johanna "Pojjo" i Altheas designteam utmanade oss andra i gruppen att skapa något med följande produkter.
x
Minst en stämpel
Ett mönstrat papper
Ett cardstock
Ett band
Metallföremål
x
x
Här är mitt bidrag.
Jag har både fotat och skannat flera ggr men det blir inte bra ändå.
Kortet ser dött och platt ut och jag får inte till det. Det glittrar mycket mer i verkligheten.
x
Jag har använt stämpel ur Viva Decors härliga clearstamps set och embossat med hologram.
Jag tog ett mönstrat papper från en Maja Designs julserier och stämplade julkulan med hologram här med. Som bakgrundstämpel har jag använt Nu tändas... från Inkido.
Hängt snöret i en loopy brads och satt fast julkulan med 3D kuddar.
x
x
Här är en närbild på den clearembossade textbakgrunden.
x
x
Produkter jag använt och som finns att köpa från AltheasMix är
x
Hein Design Julkula
Loopy Brads
Viva Decor Clearstamps Journaling & Swirlar
Hologram embossingpulver
x
x
Glöm inte att titta in hos mina DT-kompisar och se vad de hittat på.
x
x
x
x

29 kommentarer:

Biggan sa...

Underbart enkelt och vackert!!

Kram
Biggan

bili sa...

Tjusigt :) ser julkulan hängande framför mej i verkligheten.

Lene sa...

Så snyggt!! Den är så fin den där julkula!
Kram lene

Anna-Karin sa...

Jättesnyggt! Precis i min smak! Hoppas du mår bättre nu! Kram Anna-Karin

Monica sa...

Lika snyggt som alltid Katta! Får nog ta o skaffa sånt där hologrampulver :-) Effekten blir ju urläcker :-)
Stora kramar!

Lilla Pyssel Inger sa...

Mycket mycket snyggt bra gjort:) Kul att se något alstrat från dig jag hoppas det betyder att du mår mycket bättre nu:) Ha en toppen vecka, kramar i från lilla Inger vännen:)

Lilla Pyssel Inger sa...

God morgon god morgon på dig Katarina:) Vad trevligt att höra i från dig och det gläder mig att höra att din ork börjar komma tillbaka nu:)
Ta det bara lugnt med dig själv och stressa inte, dina nya matrutiner tar lite tid men sen så blir det lättare och lättare.
När kilona också börjar att rinna av så blir livet mycket roligare och lättare också:)
LYCKA TILL MED ALLT, håller tummarna för dig, kramar från lilla Inger vännen:)

sussilull sa...

nice :-) Hoppas att du mår bättre. Kram

DesignAnnique sa...

Jättefint kort! Hoppas du mår bättre och bättre nu och att inget mer strular till sig.

pojjo sa...

Det blev ju TOK snyggt.. och vad roligt att du hänger på... men vi vet alla du behöver vila så gör bara om du orkar.
Kram Johanna

pojjo sa...

Hej igen alla DT´s nu är jag igång igen med ny utmaning till oss. *ler*
Eftersom Mita flyttar och har det jobbigt.. tycker jag att vi alla gör ett "lycka till i nya hemmet" - kort till henne och skickar till nya adressen. (ja ska försöka få den av henne *ler* om inte någon av er har den och kan dela med er..)
Vad tror ni om det? Sen bloggar vi om det som vi gjorde förra gången.. och givetvis ska AltheasMix produkter användas...
Om ni orkar och kan..
Kram DT Johanna

Teamjes sa...

Hej Katta ! Vilket vackert kort ♥ Hoppas du mår okej efter omständigheterna och börjar må bättre. Kram Jes

Lilla Pyssel Inger sa...

Tittar in och hoppas att det går bättre och bättre för dig varje dag:)
Ha en underbar söndag och vecka och sköt om dig:) kramar från lilla Inger vännen:)

pojjo sa...

Hej igen!
Nu ligger mitt kort ute på bloggen. Om ni vill se. Ifall ni hänger ni på DT-utmaningen så har jag Mita´s nya adress ifall ni inte har den.
Kraaaaaam Dt-Johanna

Curlingmor sa...

Tack för att du tyckte dom var fina & jag blev nöjd. Hoppas att allt flyter på bra med dig och att du mår bra. Får se till att träffas någon gång hos Mita då jag kommer upp. Min älsat bor nästa på samma gata som Mita.
Önskar dig en bra vecka & du Kramar på dig

Scrap by Heart sa...

Wow vilket snyggt kort du gjort Katta! Jag blev sååå sugen på att starta med julkorten.
Hoppas att du nu mår lite bättre efter din dubbeloperation.
Många kraaamar från Tina!

Britt-Inger sa...

Tack för dina ord i bloggen min :)
Hoppas att allt är gott med dej och att dina krafter håller på att komma tillbaka.
Härligt och stilrent julkort.
Ta hand om dej.
Kramen, BI

Lilla Pyssel Inger sa...

Hoppas att allt går bra för dig och att det hela tiden går framåt:)
Ha det bäst och lycka till:)
Kramar från lilla Inger vännen:)

Curlingmor sa...

Du får också ha det bra på din träff och hälsa Carina & Tussemaja om du träffar dom. Hur mår du ??
Kram

Hemmet Är Min Borg sa...

Jättefint kort
och hoppas att du mår bättre nu efter din operation
kram på dig
Jeanette

Maria sa...

Hej Katta.
Så roligt att du tittat in hos mej. Det har varit dött i flera månader, men nu så spirar inspirationen:))
Ja , stämpelmässan bar mysig. Fast jag var där så sent. Men hörde av en vän att det hade varit mycke folk och timmlånga köer.
Du har nog haft det mysigt på scrapträffen. Det är alltid roligt med träffar. Ska på en den 20 e. Längtar dit.
Jag sänder ett krya på dej och önskar att dina krafter kommer åter. Ditt kort är så snyggt , gillar hur du jobbat med bakgrunden.
/Maria

Anonym sa...

OTROLIGT fint kort, jag undrar hur det ser ut på riktigt när du inte tycker det blev OK på bild.
Kramar från Irene

Lilla Pyssel Inger sa...

Hoppas att allt går jättebra för dig och att du mår mycket bättre nu:)
Ha en underbar fredag och helg, kramar från lilla Inger vännen:)

Lene sa...

hej vännen!
Hoppas allt är bra med dig!
Vill önska dig en skön helg!
Kram lene

Gunilla/Nilla sa...

Ett fantastiskt vackert kort med vackra detaljer och supersnyggt upplägg.

Kram/Gunilla

pojjo sa...

Ville bara titta in och höra hur det är med dig. Hoppas verkligen du böratmå bättre.
kram

Lene sa...

hej vännen!
Hur är det med dig? Börjar du må bättre?
Jag vill önska dig en trevlig helg och tack för att du tittar in hos mig!
Kram Lene

Oliver sa...

åååååhhhh så fint!!!


ha en julig dag

/oliver

Britt-Inger sa...

Kikar in och Tackar för dina ord. Hoppas det är gott med dej och att det fungerar bra för dej efter op.
Må så gott så länge.
Kramen, BI