tisdag 2 december 2008

Googlade på hjärnskakning

Jag googlade på hjärnskakning för vuxna och läste Vårdguidens hemsida: Under timmar eller dagar efter en hjärnskakning har du ofta huvudvärk, yrsel, illamående, kräkningar och stark trötthet. Symtomen brukar gradvis försvinna under en period på några dagar upp till en vecka.

En del personer får mer långvariga efterverkningar av en hjärnskakning i form av fortsatt huvudvärk, yrsel, trötthet, svårigheter att koncentrera sig, nedstämdhet och ljudöverkänslighet.

Vilken grupp tror ni jag tillhör? Med min vanliga otur så tillhör jag såklart den sista, jag har vart enda ett av symtomen. Vågar jag hoppas på att besvären ska gå över snabbt? Skulle inte tro det.

Jag har ännu inte gjort några nya kort efter fallet så jag visar 2 julkort som jag gjorde för någon vecka sedan men som jag inte visat tidigare. De runda stämplarna på bägge korten är från Inkido. Den vitembossade textbakgrunden på det nedre kortet och stjärnbradsen på övre kortet är från Reprint.

5 kommentarer:

Monica sa...

men den stakkare -! undrar om det är det jag åkt på jag ramlade ju med men svimma inte och + att jag mår illa så det är väl nått annat !

Katarina sa...

God Morgon katta !
Nu skall du väl inte tro det värsta,ler*
Hoppas att du snart mår bättre och är tillbaka i gammla gängor:) Klart du inte tillhör den sista delen av din googling !!

Massor med krya på dig Kramar

Katta

Storasyster sa...

Åh, vilka fina kort du gör.. Det övre kommer jag helt klart att kopiera... Har fortfarande sjukt många julkort att gör...
Ta det lugnt nu och krya på dig //Sol kramar

Anonym sa...

Men Katarina....du måste krya på dej och blir du inte bättre måste du ju ta dej till läkaren! *mamma sussi förmanar och pekar med fingret* *nickar*...ja så är det.
Jättefina kort som vanligt. Jag gillade layouten på det nedersta så det kommer jag med all säkerhet att lifta vid tillfälle ;-)
Krya på dej nu för det ska jag..*snörvel*

Chris_P sa...

åhhh den runda stämpeln är så fin!! och kort är super!

krya på dig!